Jostain syystä muutama biisi kosketti minua jo ennen eroa. Ennen kuin tiesin... Mistään mitään. 

 

Kisu - Mun koti ei oo täällä

Teimme tien päähän talon niin sievän,

Joka yhdessä yössä maalattiin,

Johon yritin tehdä kotini.

 

Vasta Miehen lähdettyä olen oppinut hengittämään. Vasta nyt olen löytänyt kotini.

 

 

PMMP - Oo siellä jossain mun

Linja on huono nyt

Soita taas huomenna

 

Kuinka monta puhelua loppuikaan sanoihin Nyt kuuluu hiukan huonosti. Soitellaan myöhemmin...

 

 

PMMP - Merimiehen vaimo

Vaikka rannalle taas jää

se pyhä viha rintaa lämmittää

Miten siitä vuodet menneet onkaan

kun laiturille lapset vei

ja laiva tuli, mies tullutkaan ei.

 

Varjele, Luoja, ihmisen lasta merimiehen muijaksi joutumasta.

 

 

 

Lopulta minä tiesin... Enemmän, kuin olisin halunnut tietää.

 

Pink - I dont´believe you

No, I don´t believe you

when you say you don´t need me anymore

So don´t pretend to

Not love me at all

 

 

Pink - Who knew

If someone said three years from now

You´d be long gone

I´d stand up and punch them out

Cause they´re all wrong

I know better

Cause you said forever

 

Yksi päivä voi muuttaa kaiken. Me emme olleet enää vain me kaksi. Me olimme perhe. Kolme vuotta, hieman alle. Se perhe oli tuhottu. Rikottu, revitty, haudattu. Kolme vuotta. Jos joku olisi tuona päivänä uskaltanut sanoa näin käyvän, olisin nauranut paskaista naurua päin hänen kasvojaan. Koska minä tiesin paremmin.

 

Oikeastaan voisin listata tähän kokonaisen levyn Pinkin kappaleita. Jätetään kuitenkin näihin kahteen...

 

 

PMMP - Päiväkoti

Päiväkodin lapset ovat pihalla taas

Siellä nauretaan

Ilma on kauniimpi kuin aikoihin

Miksi itkisin?

 

Miksi ihmeessä itkisin?

 

 

PMMP - Henkilökohtaisesti 

Taas sanottu on liikaa

Se kaikki paha, mikä kasvaa

Sun mahanpohjassa

Ja kai sydämessä sittenkin

 

 

Maija Vilkkumaa - Se ei olekaan niin

Mä luulin aina jotakin jää,

jota ei pysty hävittämään

 

 

Tik Tak - Samantekevää

Se tyttö sun tukkaa kampaa,

se on nätti ja meikannut.

Kun sä katsahdat minuun,

mä lasken silmät kämmeniin.

Ei, mä en anele, en kinu,

sä lähdit pois, siis olkoon niin.

 

Kyseinen biisi soi sinä kesänä radiossa taukoamatta. Kesänä, jolloin tarinamme alkoi. Miehellä oli metalliketju, jossa roikkui heijastimen sijaan lompakko. Minulla oli hiukset sekaisin. Sinä kesänä me rakastimme. Mutta, kuten laulu kertoo, se rakkaus ei kantanut loppuun asti...

 

 

Disturbed - Darkness

Dare to believe 

Over one last time

Then I´ll let the darkness cover me

Deny everything

Slowly walk away

To breathe again

On my own

 

 

Jari Sillanpää - Sinä ansaitset kultaa

Älä ikinä enää 

yhdenkään ihmisen anna

Sua kohdella niin kuin mä kohtelin,

loukkasin ja haavoitin

Älä rakasta ketään,

joka voi olla niin julma

Mä tiedän, että mä loukkasin,

loukkasin ja haavoitin sua.

 

En tiedä, kenelle tämän kappaleen omistaisin eniten. Itselleni, Miehelle vai Kesämiehelle.

Ehkä omistan sen meille jokaiselle.