Mies ei koskaan saanut. Tai saihan hän todistetusti ainakin kaksi kertaa. Hän sai kuitenkin todella harvoin. Ei, en puhu nyt seksistä. Kyllä hän sitä sai silloin tällöin. Hän ei vain kyennyt laukeamaan yhdynnässä. Mies ei koskaan puhunut ongelmastaan. Kyllä hän sai sanottua, ettei se minusta johdu. Että nauttii seksistä silti. Asia painoi aina mieltäni. Miksi minä en saa Miestä laukeamaan. Mikä minussa on vikana. Enkö ole tarpeeksi seksikäs. Onko alapääni liian löysä. Teenkö jotain väärin. Olenko vain yksinkertaisesti surkea sängyssä. Yritin lohdutella itseäni sillä, että tiesin monta ihmistä, joille tuleminen kanssani ei ollut ongelma. Eräs exäni oli jopa eron jälkeen sanonut, että kaikista naisista minun kanssani seksi oli parasta. Yritin lohdutella ja vakuutella itseäni, mutta silti asia painoi mieltäni lähes koko ajan. Ehkä siksi yksi ensimmäisistä kysymyksistäni Miehen pettämisten paljastuttua olikin "saitko sä niiden kanssa" . En tiedä edelleenkään vastausta. Ehkä Mies sai. Sai hän minunkin kanssani joskus alkuaikoina hieman helpommin.

Minä olin ennen kokeilunhaluinen ja aktiivinen. Suurimmilta osin. Halusin tuottaa kumppaneille, ainakin hieman vakituisemmille, nautintoa myös muutoin, kuin makaamalla jalat levällään. Mutta kaikki muuttui... Aloin epäilemään itseäni. Kykyäni ottaa suihin. Taitojani olla päällä. Aloin vihaamaan varsinkin niitä asioita. Pelkäämään. Niistä tuli epämiellyttäviä. En minä osaa. Ei hän kuitenkaan nauti. Ei hän saa. Seksistä tuli kai todella tylsää. Ei ihme, että hän lähti vieraisiin.

Minä pidän itseäni edelleen hyvin harvoin seksikkäänä. Silloin tällöin semmoinenkin päivä koittaa. Uuden tuttavuuden kanssa olen vapautuneempi. Mitä tuntemattomampi, sen parempi. Hän ei ehkä huomaa virheitäni. Tutumman kanssa alan ahdistua. Hän on jo nähnyt niin monta kertaa minut. Hän alkaa pian huomata roikkuvat rintani ja selluliitin perseessäni. Hän alkaa pian haluta uusia kikkoja. Jokainen mies haluaa naisen joskus päälleen. Minä en kykene siihen. Menen lukkoon. Voin tehdä sitä hetken, mutta en nauti siitä. Uuden kumppanin kanssa asiaa pystyy välttelemään hetken aikaa. Voi keksiä jotain muuta. Uudelta ei tarvitse heti ottaa suihin. Eihän...

Lasten syntymän jälkeen seksi Miehen kanssa oli vielä normaalia vaikeampaa. En pitänyt itseäni millään tavalla seksikkäänä. Eikä hän oikeastaan edes halunnut minua. Okei, syy hänen haluamiseensa ei ollut seksikkyyteni, mutta... Joka tapauksessa, seksi oli aika usein pelkkää pakkopullaa. En halunnut hänen näkevän minua alasti. Olin ruma ja lihava. En halunnut hänen koskevan minuun. Ehkä en olisi kokenut itseäni niin kamalaksi, jos hän olisi joskus sanonut jotain kaunista. Osoittanut haluavansa. Tai sitten sillä ei olisi ollut merkitystä...

Seksi Kesämiehen kanssa oli erilaista. Me sovimme yhteen. Minun ei tarvinnut miettiä sitä, nauttiko hän. Minä näin ja koin sen. Silti menin lukkoon. Hän ei ymmärtänyt, koska hänen mielestään tuntuu niin helvetin hyvältä, kun olen päällä. Miten sitä sitten selittäisi toiselle... Ei mitenkään, jos ei halua puhua entisestä seksielämästään. En siis selittänyt. Välttelin vain viimeiseen asti asioita, jotka tuntuvat epämielyttäviltä.

Seksi on helpompaa, jos ei ole parisuhteessa. Nopea pano jossain. Ei turhaa hempeilyä. Pelkkä pano. Mielellään takaa päin. Minä vihaan seksiä parisuhteessa. Minä vihaan kaikkia asentoja, joissa minun pitäisi olla aktiivisempi osapuoli. Minä olen helvetin huono pano parisuhteessa. Todella tylsä. Kertapanona saatan menetellä. Opinko minä vielä joskus luottamaan itseeni sillä saralla. Kesämies teki parhaansa. Minä luotan itseeni ehkä hieman enemmän. Hän ei silti pystynyt poistamaan kaikkia lukkoja. Kuka ihme ne saisi auki, jos hänkään ei siihen pystynyt.

Jos sinulla on huono itseluottamus, minuutin muna ei ehkä ole se huonoin vaihtoehto.