Kesä, kesä, kesä... Odotan niin innolla. Alan olla suhteellisen tyytyväinen itseeni. Olen oikeasti laihtunut. Paljon. En näe sitä peilistä, mutta vaatteet kertovat. Yritin pukea eilen päälleni vanhaa hametta. Se tippui päältäni. Ihan tosissaan tippui. Pakko se on myöntää. Olen laihempi, kuin kertaakaan viimeiseen lähes kymmeneen vuoteen. Mahdollisesti jopa hoikempi, kuin silloin, kun tapasin mieheni. Onnellisuuteni mittari, laihuus. Eihän sen niin pitäisi mennä. Mutta pakko kai tässä tilanteessa on löytää onnea ihan kaikesta mahdollisesta. 

 

Aloitin viime viikolla taas treenaamisen. Pakko se on. Nopea laihtuminen ja kuukauden tauko näkyvät tuloksissa. Eivät kuitenkaan mahdottomasti. Selkäni oikuttelee edelleen. Sain sen taas kerran rikki, kuukausi sitten. Olin suunnitellut saavani pepun ja jalat treenattua edes jollain tavalla siedettäviksi ennen kesää. Se jäi haaveeksi. Kevyt kyykkääminen pelkällä tangolla ei taida enää ihmeitä tehdä. Mutta pakko ottaa rauhallisesti. Muuten selkä ei tervehdy ollenkaan. 

 

Olen löytänyt salilta uuden mielenkiintoisen kaverin. Olemme päässeet muutaman sanan jutteluväleihin. Hänellä ei ole ainakaan sormusta. Mahtaisikohan olla sinkkumiehiä. Olen melko varma, että hänkin on hieman vilkuillut suuntaani. Häntä vilkuilen kyllä mielelläni. Sellainen söpö, aikalailla ikäiseni, tatuoitu kaveri. Kerrankin hiuksilla, vaikka yleensä pongailen vain kaljuja. Hyvä kroppainen tottakai. Käyhän hän ahkerasti treenaamassa. Lyhyt ehkä, mutta olen vähitellen alkanut päästä pituusongelmani kanssa sinuiksi. En ole ollut enää hetkeen kauhean vaativa asian suhteen. Missäköhän häneen mahtaisi törmätä vapaa-aikana...

 

Loin eilen huvikseni profiilin erääseen treffipalveluun. En aio käyttää sitä luultavasti ollenkaan. En ole vielä hetkeen valmis treffailemaan. "Hei, olen Minna. Kolme viikkoa sitten eronnut, kahden pienen lapsen äiti. En mitenkään katkera, enkä epätoivoinen. Etsin elämänkumppania tositarkoituksella. Ota rohkeasti yhteyttä." Juu, ei... Loin sen lähinnä, jotta pääsisin vakoilemaan muita. Hauskaa puuhaa. Ja mielettömästi hyvännäköisiä sinkkumiehiä. Ehkä sitten joskus syksymmällä tai ensi vuonna. Nyt vain viihdytän itseäni katselemalla vaihtoehtoja.

 

Tilasin geishakuulat. Niitä odotellessa.