En tiedä, olenko katkerampi siitä, että mies petti vai siitä, että hän petti julkisesti. Häpäisi ja nöyryytti minua, vaimoaan, julkisesti kaikkien työkavereidensa edessä. Nyt joudun miettimään joka kerta tavatessani jonkun, tiesikö hänkin. Millainen kuva hänen työkavereillaan voikaan olla minusta. Säälivätkö he minua? Taas yksi sinisilmäinen vaimo, joka odottaa lapsineen maissa. Taas yksi typerä nainen, joka ei voi kuvitella miehestään tälläistä. Olettavatko he minun olevan täydellinen kusipää? Eihän kenenkään mies näin tekisi, jos vaimo osaisi pitää tyytyväisenä. Miehen oli vain pakko paeta toisen sänkyyn, koska kotona oli niin kamalaa. Mitä ihmettä sadat vieraat ihmiset ajattelevat minusta, ihmisestä, jonka mies pettää avoimesti ja vielä tämän ollessa raskaana! Vai olinko salaisuus? Kuinka moni edes tiesi minun olevan olemassa. Nöyryyttävää, niin helvetin nöyryyttävää. 

 

En tiedä, olenko katkerampi siitä, että mies petti vai siitä, että hän petti minua, kun itselläni ei ollut edes mahdollisuutta pettää. Petti, kun olin raskaana. Kuinka moni mies olisi lähtenyt mukaani silloin. Kuinka moni vieras mies pystyi näkemään minut siinä tilassa edes seksuaalisena olentona. En usko, että kukaan. Raskaanaolevat naiset eivät käsittääkseni ole kuuminta huutoa sinkkumarkkinoilla. Myöskään imettävät naiset eivät ehkä ole sitä halutuinta tavaraa vieraaseen petiin. "Anteeksi, jos mä ensin pumppaan pari kuppikokoa pois tisseistä, niin mennään sitten asiaan." No, ainahan jostain joku pervo olisi löytynyt. 

 

Olenko loppupeleissä vain katkera siitä, että mies ehti ensin...